Lees de reviews van andere bezoekers die hun ProAssist abonnement hebben opgezegd via Abonnementenopzeggen.nl
Ik lach me echt kapot om alle mensen die denken dat hun verzekering wordt opgezegd als ze hier een reactie plaatsen met "graag opzeggen" of iets in die strekking :')
Graag mijn verzekering van de I phone 3G 16-gb opzeggen.
Lekker slim van mij om niet te controleren van wie deze verzekering was. Ik heb 2 jaar betaald voor een toestel die ergens stof ligt te happen! Wijze les maar wel een dure!
Ik heb gebelt, je moet mailen naar:
verzekering@proassist.nl
Vermeld daar je debiteur nummer en telefoon nummer en geef aan dat je je verzekering stil wil zetten. Dit vertelde de gast aan de telefoon mij teminste.
Ik doe de groeten aan de directeur van pro assist die met zijn sigaar in zijn bubbelbad mij uit zit te lachen!
Net gebeld met het nummer wat hieronder staat bij de reactie van Anita, netjes te woord gestaan (door een man, blijkbaar niet alleen maar dames ;-) ), met een uitgebreide uitleg over hoe ik mijn verzekering kan opzeggen (schriftelijk of via de mail).
Je gegevens worden er zelfs bijgezocht (alleen je giro/bankrekeningnummer benodigd), welke je eenvoudig kan overnemen.
Nu wacht ik even op de bevestiging!
@ Harald
Wat Anita zegt is juist wel correct. Als u het verzekeringscontract doorleest dan staat er duidelijk in vermeld dat de klant zelf de polis moet opzeggen.
Dus ongeacht of een abbonement is afgelopen, of dat de telefoon niet meer gebruikt wordt, moet de eigenaar het zelf doen.
Ik bent het weldegelijk eens met wat u zegt, maar in praktijk ken ik weinig verzekeraars die zo 'redelijk' te werk gaan.
Graag bevestiging van opzegging
De reactie van "Anita" kan ik moeilijk begrijpen. ProAssist schrijft jaarlijks een bedrag af voor een in 1999 aangeschafte telefoon. Sindsdien heeft het bedrijf nooit meer met mij gecommuniceerd. Dit is volstrekt ontoelaatbaar. Elk ander bedrijf waarbij ik verzekerd ben, communiceert met mij over de geleverde dienst. Zoiets heet klantcontact. En elke rechter weet dat geen enkele mobiele telefoon 12 jaar lang meegaat. Een bedrijf dat telefoons verzekert beschikt per definitie over ruim toereikende data om dit te weten. ProAssist profiteert derhalve willens en wetens van het laten voortbestaan van spookcontracten. Als ik mij goed herriner heeft de OPTA ooit een verbod op spookabonnementen geadviseerd. Dat is er ook gekomen. Dat betreft weliswaar telecommunicatiediensten en formeel gezien valt ProAssist daar niet onder. Maar er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid. Wat hier gebeurt is niet gericht op het creeren van economische meerwaarde. Daarmee verliest ProAssist haar bestaansrecht in een op waardecreatie gerichte markteconomie. De wetgever kan natuurlijk heel eenvoudig besluiten tot een helder criterium, e.g. langer dan één jaar niet gebeld met een toestel en geen communicatie gehad met de klant betekent einde contract. Mocht een dergelijke bescherming van de consument reeds bestaan binnen de huidige wetgeving, dan wordt het natuurlijk tijd voor een collectieve claim over de afgelopen jaren. Questie van twitteren, een database online zetten en met een paar duizend gedupeerden tegelijk indienen.
Wat me opvalt, is dat veel mensen er vanuit gaan, dat als hun telefoon er niet meer is, de verzekering ook meteen ophoudt te bestaan. Dit is toch wel wat raar, aangezien geen enkel bedrijf kan weten of je een telefoon nog hebt of inmiddels al stuk gegooid, verkocht of weggegeven hebt of kwijtgeraakt bent.
En om te verwachten dat een verzekering op een toestel ophoudt te bestaan, zodra je een bepaald abonnement niet meer hebt is wel heel erg raar. Je verzekert een toestel, niet het abonnement.
Als je wilt opzeggen, moet je gewoon even bellen met 0344-636316. Daar zitten erg aardige dames (en wie weet ook wel aardige heren, maar dat weet ik nog niet) aan de telefoon, die je de benodigde gegevens kunnen vertellen op basis van je postcode en huisnummer.
Voor een eerdere telefoon van mij heb ik de verzekering telefonisch opgezegd en dat was ook meteen geregeld (uiteraard met een opzegtermijn van 1 maand). Hiervan heb ik een schriftelijke bevestiging ontvangen en het incasseren is ook daadwerkelijk stopgezet.
Wat me verbaast, is dat veel mensen denken dat ze hier op kunnen zeggen en dan ook nog gewoon hun gegevens hier zo even neerzetten.
Waar ik ook met opgetrokken wenkbrauwen naar heb gekeken is de manier waarop mensen menen te moeten gaan schelden, omdat ze zelf niet zo slim zijn geweest om even in de gaten te houden of de afschrijvingen nog door blijven lopen. Bij de eerstvolgende onterechte afschrijving hang je toch meteen aan de telefoon? En dat laat je toch geen jaren doorlopen? Onbegrijpelijk.
Uiteraard is er geen goed woord te zeggen over langzame afhandelingen van mails en brieven. Het is echter wel erg makkelijk om de schuld bij Proassist neer te leggen en zelf je aan alle verantwoordelijkheden te onttrekken (je tekent zelf, je raakt zelf de papieren kwijt, je controleert zelf niet maandelijks alle afgeschreven bedragen). Als iedereen zijn eigen verantwoordelijkheden op zich zou nemen, dan zouden er minder problemen zijn, zelfs met Proassist.
hij wordt nog mooier, zag dat er van mijn andere rekening ook nog premie ingehouden wordt blijkbaar van mijn telefoon van 4 jaar terug ofzo!
en maar innen!!!
Ik heb de verzekering in 2009 al eens geprobeerd op te zeggen via de telefoon, maar dat kon niet het moest schriftelijk, dus gedaan.
maar betaal nu nog steeds!
Wil hem bij deze nogmaals opzeggen! En eigenlijk geheel 2010 terug krijgen! € 104,25 + alles wat er nu nog bij gaat komen natuurlijk.
Voor ProAssist zijn in totaal 649 reviews geschreven. Voor de hele categorie Verzekeringen zijn de afgelopen 30 dagen 0 reviews geschreven.
Binnen 2 minuten ProAssist opzeggen