Lees de reviews van andere bezoekers die hun Pretium vaste telefonie abonnement hebben opgezegd via Abonnementenopzeggen.nl
alles wat ik gelezen heb is zo herkenbaar ik wil er dan ook zo snel mogelijk van af.
Ook voor mij heel herkenbaar. Een jaar geleden ben ik telefonisch benaderd door pretium telecom. Er werd mij een gratis aanbod gedaan van het zogenaamde pretium privilege pakket. Dit was een pakket waarbij je korting kreeg op consumenten artikelen etc. Hier waren geen kosten aan verbonden, zo werd gezegd. Nu een jaar later wordt er 65 euro van mijn rekening afgeschreven. Na bellen leverd vervelende reacties op, agressief gedrag, dreigementen en voorwaardes waar ik nooit toestemming voor heb gegeven. In het kort de details: er wordt een gratis aanbod gedaan geheel vrijblijvend en zonder kosten wat zonder toestemming wordt omgezet in een betaald lidmaatschap. Er wordt een geldbedrag waarvan de hoogte mij vooraf niet bekend is geincasseerd waar ik nooit toestemming voor heb gegeven. telefoon gesprekken worden opgenomen op zo'n manier dat het lijkt alsof je accoord gaat met de voorwaarde. Terwijl het voorgesprek van gehele ander strekking is. agressief gedrag, dreigementen (ik denk van call center medewerkers, maar desondanks) in het kader van u heeft een probleem als u dit niet betaald!! dan zorgen we ervoor dat u op de een zwarte lijst komt en voor altijd geregistreerd staat bij.....?, dan slepen we u voor de rechter. Dan mag u het komen uitleggen voor de rechter!! Enzovoort op een zeer intimiderende toon. Bovenstaande vind ik zo dusdanig schokkend en verbazingwekkend. En zoals ik nu zie op internet ben ik niet de enige. Navraag in juridische kringen leverd op dat je het beste een aangetekende brief kan versturen en aangeeft dat de wijze waarop pretium de zaken voorsteld wijze op dwaling. Dat je onjuist bent ingelicht/voorlgelicht (zeg maar opgelicht) en dat je bij de juiste informatie niet op het aanbod ingegaan zou zijn. Ik denk ook dat iedereen die hier mee te maken heeft of heeft gehad zich moet aanmelden bij www.consuwijzer.nl. Een organisatie van de overheid die in verbinding staat met alle instellingen die de in machte zijn om pretium aan te pakken.
Heel herkenbaar alle verhalen hier! Ik zelf ben gisteren gebeld door Pretium en mijn vader (weduwnaar van 79!)eergisteren! Ik ben erin gestonken omdat de dame in kwestie zelfs het gesprek begon met: "goedemiddag, met KPN telecom spreekt U..". Zo erg ik heb ik het op deze site nog niet gelezen. Ik ben dus op internet gedoken en zag tot mijn verbazing waar ik ingestonken ben! Ik heb direct een aangetekende brief gestuurd en een klacht bij de OPTA neergelegd (voor wat dat waard is). Mijn vraag is: is mijn aangetekende brief van mij en mijn vader, die ik dus binnen de wettelijke opzegtermijn van 7 werkdagen verstuurd heb afdoende, of kan ik nog meer doen om eventuele problemen met Pretium in de (nabije) toekomst voor te zijn??? Ik zie diverse verhalen maar is er iemand die me hierover een duidelijk antwoord kan geven? B.v.d.
In principe geen problemen gehad met Pretium, totdat... Hier staan voorbeelden genoeg over vermeld. De "werving" is puur misleidend en het enorme voordeel valt ook wel mee. Nu ik wél een storing heb (lijn bezet, terwijl ik nog wel naar buiten kan bellen...) laat Pretium zien wat zij onder service verstaan. Zolang alles probleemloos verloopt uiteraard niets aan de hand, totdat... Zo wil ik ook wel geld verdienen..! Nee, tot dit niveau verlaag ik mij niet en wens geen zaken met dergelijke partijen te doen.
Begin juni 2005 heb ik aan Pretium Telecom een borg betaald voor een draadloos modem. Na 3 jaar onafgebroken gebruik van hun diensten zou ik dan die borg plus rente terug ontvangen.
Denk maar niet dat ik het geld begin juni dit jaar terug had! Ik heb erover gebeld. Nog niks ontvangen. Nu zeggen ze dat ze - NA mijn telefoontje natuurlijk - een week geleden mij een brief hebben gestuurd waarin zou staan dat ik het bedrag binnen 4 weken zal ontvangen.
Die brief heb ik niet ontvangen, merkwaardig toch?
En ALS ik het geld binnen 4 weken ontvang dan zou het bijna twee maanden over tijd zijn. Contractbreuk dus.
maart 2008 een voorbeeldbrief gezonden naar pretium om het abonnement op te zeggen ivm bellen via computer. Geen bericht gekregen van pretium. Constant bellen naar hun 0900 nummer maar werd, door dat ze zo druk waren, verbroken. Via de site (nog bedankt) het 020 nummer gebeld maar er was geen brief van ons binnengekomen. Tevens werd mij verteld dat ik niet moest opzeggen maar opheffen (wat is het verschil). Wel nog elke maand 17 euro betalen.
Heb in maart 2008 via de voorbeeldopzegbrief doorgegeven dat wij geen gebruik meer wilden maken van Pretium bellen. Niks gehoord maar elke
.Daarbij was het een onsymphatieke vrouw die wij aan de telefoon hadden.
Het is toch te bizar voor woorden! Ik ben in December '07 overgestapt naar een andere vastnetaanbieder, dit heb ik gemeld aan Pretium per brief, waarop ik te horen kreeg dat ik een jaarabonnement had en tot mei '08 moest betalen!! Nu wordt er al tot Juli '08 geld afgeschreven. Bel ik naar Pretium, nee niet via het 0900 nummer (daar is het te druk en kom ik niet doorheen) maar via het nummer op de site opgegeven, bedankt!
Krijg ik te horen dat ik nooit heb gemeld dat ik m'n abonnement op wil zeggen, maar alleen heb gemeld dat ik overstap naar een andere vastnetaanbieder! Moet ik hen nu echt uitleggen dat dat hetzelfde is?? Ze doen er werkelijk alles aan hun klanten zo lang mogelijk te houden, maar wel op een hele negatieve manier!! Jammer.. Kost me 8 maanden 17 euro, voor niets!
Pretium heeft mijn moeder benader voor het goedkope bellen dat zij aanbieden. Mijn moeder heeft daar ja tegen gezegd. Zij heeft nog haar abonnement bij KPN en belkosten dus bij Pretium. Nu wordt er opeens contributie van haar rekening gehaald. Zij heeft daar wel een korting op gewonnen middels het Pretium Privilege (flauwekul allemaal). Zij heeft nooit geweten van contributie. Zoals blijkt uit de overige berichten, zijn er meer mensen.
Ik zal ervoor zorgen dat Pretium gestopt gaat worden en die contributie ga ik storneren. Mijn moeder is 82 jaar, dit is voor haar allemaal teveel. Temeer ook omdat mijn vader erg ziek is.
Dat mensje heeft al genoeg problemen aan haar hoofd. Ik denk zelf dat dit een item kan zijn voor Radar van de Tros.
Van een bankrekening die ik niet vaak check omdat ik het alleen gebruik voor sommige vaste lasten, blijkt ineens dat pretium telecom al 3 maanden geld van mijn rekening heeft gehaald. Wat een OPLICHTERS. Ik heb nooit eerder van ze gehoord, laat staan dat ik daar een contract heb. Ik hoop dat het lukt met opzeggen, maar na wat ik allemaal heb gelezen hier, gaat dat veel moeite kosten. Morgen gelijk de bank bellen om het door te geven.
Voor Pretium vaste telefonie zijn in totaal 392 reviews geschreven. Voor de hele categorie Telefonie zijn de afgelopen 30 dagen 0 reviews geschreven.
Binnen 2 minuten Pretium vaste telefonie opzeggen