Lees de reviews van andere bezoekers die hun OXXIO abonnement hebben opgezegd via Abonnementenopzeggen.nl
Vreemd hoor, ik heb nu 18 maanden Oxxio, ik betaal nog steeds het tarief van 18 maanden terug en mijn buren zitten onderstussen een procent of 20 hoger in de maandbetaling, maar ja, die bleven bij Essent.
Overigens staat Essent zelf regelmatig negatief in de pers. Hun eigen zgn groene stroom pricefighter reagfeert, na ingang van een contract nergens meer op. Zo is iemand onlangs verhuisd, kreeg bezoek van moederbedrijf Essent met de mededeling dat de leverancier van de energie zich binnen 14 bekend moest maken anders zat het adres binnenkort zonder engergie. Men stuurde brief oo brief maar nada noppes niks. Dat is dan een dochter van Essent.
Nee, ik ben happy met Ox.
Iets dat iedereen hier zal beamen: De prijs van energie kan met 40% omlaag indien de overheid zich niet zo inhalig op zou stellen. 40% milieu heffingen plus 19% tax....
TAV Paulus: Prijs Essent is beduidnd hoger als die van Oxxio, zeker op de lange duur, Essent heeft in haar contracten een escape: Indien de olieprijs stijgt kunnen zij het tarief aanpassen, bij Oxxio is vaste prijs=vaste prijs voor, in min geval, 5 jaar.
Ik betaal nu nog steeds 6 cent piek en 3,5 cent dal, inclusief 19% maar exclusief de MEP, transportkosten en vastrecht. Anders gezegd: Mijn KVVH prijs is inclusief al die lasten nog steeds 20 cent dag en 14 cent nacht.
Bij Essent is dit, na verekening van alle bijkomende lasten 32 om 22 cent.
Ik heb voor die zgn toeslagen een aparte benaming verzonnen: DE BakEllende123 uitknijptax
Wat een eikels daar zeg tot wel 30 keer gebeld door pubers of ik mijn abonnement wil wijzigingen. Alles geprobeerd netjes vragen of ze niet meer bellen, boos worden enz enz . De terreur gaat door. Tegenwoordig leg ik als oxxio belt de telefoon in de kast. Hopelijk kost hen hun geld
eikels.
Ook ik heb met regelmaat incassoburo aan mijn broek gehad over incasso betalingen die allang betaad waren. Ook nu weer ontvang ik met regelmaat betalingsherinneringen die reeds voldaan zijn. Mijn ervaring is dat ik beter bij de NUON had kunnen blijven.Vanwege de bet.herinneringen heb ik middels mail aan Oxxio beleeft gevraagd of zij specificaties konden sturen van de door mij reeds betalingen. Hierop kreeg ik als respons: "U bent zelf verantwoordelijk voor uw administratie". Daar hebben zij gelijk in maar hoe zit het dan met hun administratie???????? Dat Oxxio klantonvriendelijk en totaal niet servicegericht is moge duidelijk zijn. Spijt, spijt en tig x spijt dat ik ben overgestapt.
Behoorlijk onbeschoft behandeld door oxxio ....
meerdere malen incasso bureau achter me aan gehad
bellen had weinig effect daaro ...
toch bijna 3 jaar klant geweest maar daar geldt dus niet KLANT IS KONING !!!!!!!!
never nooit nie meer , geen aanrader !!!
daar ik de rekening in een beheer wil namelyk nuon
en omdat ik by de nuon altyd klant ben geweest en ik myn stroom al van de nuon heb wil ik myn gas per januarie ook van nuon zoo dat ik het contract by deze per januarie als beeindig beschouw
Ik belde Oxxio op, omdat ik mijn abonnement wou opzeggen. Wegens het prijs verschil. Ik kreeg een medewerker aan de telefoon. Nadat ik aan hem door gaf dat ik het contract wou beeindigen deed hij heel erg onbeschoft!!! Hij maakte grappen over serieuze vragen en hong zomaar op zonder zijn excusus aan te bieden!? Nou OXXIO? NEVER ANYMORE!!!!!!
Ik heb 20 jan.2006 een mail gestuurd dat u in bijna alle gevallen duurder was en dat wij niet met u in zee gingen en nu krijgen wij bericht dat wij bij de rendo uitgeschreven zijn. Hier gaan wij niet mee akkoord, daar wij 7 dagen de tijd hadden om te reageren of wij verder willen of niet en dat heb ik gedaan.Dus ik wil dan ook dat u het per direkt weer terug draaid bij de RENDO.
Eindelijk een instantie / team dat ook netjes en klantvriendelijk kan
communiceren. Dit blijkt bij Oxxio een ongekend begrip te zijn.
een kennis en diverse collega's bij het Centraal Bureau voor de Statistiek
Heerlen en Voorburg hebben soortgelijke slechte ervaringen met Oxxio.
Op opzeggingen werd niet gereageerd waardoor de contractduur automatisch
werd verlengd.
Uiteraard zal ik u op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen.
Kan ik nu al een nieuwe aanbieder voor electriciteit nemen (Essent) zonder
te weten hoe en wanneer het bij Oxxio wordt afgehandeld?
hoezo opzegvergoeding? uw link functioneert niet: site onbekend.
Overigens heb ik u al enige maanden geleden geschreven dat ik mijn abonnement wil opzeggen per zo snel mogelijk omdat u op onbeschofte wijze een incassobureau inschakelde terwijl ik daarover kontakt met u had vooraf. geblokkeerde rekening wegens pasdiefstal. U zei dat het OK was dat ik iets later zou betalen als alles geregeld was. dat heb ik gedaan. ik ben overigens niet het enige geval waarmee u ongehhord onbeschoft handelt ZONDER ENIGE CORRESPONDENTIE. En nog sterker: u hebt op mijn 2 brieven nooit gereageerd. ik weet nog steeds niet per wanneer mijn contract beeindigd wordt. ik moet me bj Essent (goede service met beleefde contacten) opnieuw aanmelden. Mag ik per omgaande nu WEL antwoord?
j.kleintjens
adelaarstraat 21
6414 cx heerlen
Prijsverschil Essent - Oxxio; het grote voordeel in Limburg en Brabant zit in de langere daltarief tijden van Essent, vanaf 21.00 uur en bij Oxxio pas om 23.00 uur!