Lees de reviews van andere bezoekers die hun OXXIO abonnement hebben opgezegd via Abonnementenopzeggen.nl
Oxxio is kut.
Ik ben een meisje van achttien jaar, woon nog bij mijn ouders. Toen ik op straat aangeschoten werd door zo'n jongen die over mijn energierekening begon, zei ik dat ik daar geen weet van heb, dat dat niet door mij geregeld werd. Nou maar dan sturen we toch een welkomstpakket naar je ouders, wordt gewoon alles uitgelegd over wat oxxio inhoudt, hoe goedkoop we wel niet zijn etc etc. Ik zei nou is goed. GEEN REKENINGNR INGEVULD! En wat krijg ik, een welkomstpakket en de mededeling dat er per maand 169 eu van MIJN rekening wordt afgehaald, start vanaf 1-1-09. Hoe kan dit? Heb m'n rekeningnr niet gegeven, toch staat het in die brief. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? GA NOOOIT MET OXXIO IN ZEE want het zijn een stelletje oplichters!
Oxxio ontvangt voor de tweede keer het ITO-keurmerk
"Stichting ITO feliciteert Oxxio met het behalen van het ITO-certificaat telefonie. Oxxio heeft laten zien dat er hard gewerkt is aan verdere verbetering van de telefonische klantenservice. Daarom ontvangt Oxxio het ITO-Keurmerk voor telefonie nu alweer voor de tweede keer. Stichting ITO is met name onder de indruk van de kwaliteitsfocus op het gebied van telefonie bij Oxxio, die tot uiting komt in onder meer de processturing en de continue meting van klanttevredenheid", aldus Edwin van Wijk, namens Stichting ITO.
Kees-Jan Bus, CEO van Oxxio: "Wij zijn natuurlijk erg blij dat wij wederom dit certificaat toegekend hebben gekregen. Dit laat zien dat wij op de goede weg zijn. En natuurlijk is dit een mooi resultaat en een compliment voor al onze medewerkers die de laatste tijd keihard hebben gewerkt om onze klantenservice te optimaliseren. Wij zullen er nu alles aan doen om deze kwaliteit te waarborgen."
Oxxio was in 2006 de eerste energieleverancier in Nederland die het ITO-certificaat telefonie ontving. Twee jaar later krijgt Oxxio opnieuw dit certificaat, het bewijs dat de kwaliteit van de klantenservice is afgestemd op de meest actuele eisen die de consument stelt.
je kunt Oxxio inderdaad vele fouten nageven, maar ik vind dat hun klantenservice hooguit vriendelijk en bergripvol is ik heb bij genoeg bedrijven echte ONBESCHOFTE medewerkers aan de tel. gehad. en welke energieleverancier is foutloos?
Gelukkig heb ik via internet en daarna door naar ze te bellen kunnen achterhalen dat ik 7 werkdagen heb om het contract op te zeggen, nadat ik het welkomstpakket heb ontvangen. (Die 7 werkdagen heb ik verder nergens in de zooi die ik van ze gekregen heb terug kunnen vinden, maar dat even terzijde.)
Ik heb ze gebeld om de zaak per direct terug te draaien. Er werd me echter verteld dat ik te laat was. In eerste instantie dacht ik ook echt dat ik te lang had gewacht. Ik dacht namelijk dat ik nog een ander formulier zou moeten krijgen als bevestiging waar ik op moest reageren.
Daarna heb ik de RWE gebeld en zij zeiden dat ik daar nog niet was uitgeschreven en zo lang dat niet het geval was, de zaak nog teruggedraaid kon worden. Ook zag ik op de brief bij het welkomstpakket als datum staan 26 augustus, wat betekent dat ik het pakket niet langer dan 7 werkdagen geleden ontvangen kan hebben.
Ik heb vandaag toch maar meteen een opzegbrief aangetekend verstuurd en een kopie van die bevestigingsbrief met datum 26 augustus en een kopie van mijn id-kaart. En nu maar hopen dat ik van ze af kom, want naast alle negatieve berichten die ik lees, heb ik nu ook zelf ervaren hoe je wordt voorgelogen door hun 'klantenservice'.
Als je een half uurtje hebt kun je mijn verhaal met energiebedrijf.com( = Oxxio ) lezen.
Wel stevig zitten, want er werd een zooitje ongeregeld uitgekraamd door Oxxio. Na aanmelding bij geschillencommissie heb ik alsnog gelijk EN schadevergoeding gekregen.
www.dse.nl\~lammert\energiebedrijf.htm
Ben ook in het verleden overgestapt naar Centrica Energy Nl BV, en Oxxio is daar een zusterbedrijf van, ben op een gegeven moment overgestapt naar Rwe, alles zou geregeld worden, maar wat zie ik, wordt er nog geld van mijn rekening afgeschreven door Oxxio, hoe durven ze stelletje oplichters, maar geloof me, neem maatregelen, zal zorgen dat ze geen geld meer bij mij kunnen afschrijven, en dan mogen ze mij gaan dreigen met incassos, ze zullen aan het korste eind trekken, stelletje oplichters
een Groter oplichtersbedrijf als oxxio bestaat er niet en ben ontzettend boos op dat KUT bedrijf,je bent als klant niet baas over je eigen centen,NEE,dat regelt OXXIO wel voor je,ze schrijven gewoon je geld van je rekening van 1 afrekening,zonder met de klant te overleggen,ik belde hun erover op,wat dit voor gang van zaken zijn en dan krijg je ff koel te horen; ja meneer,onder de 250 euro hebben wij het recht om zomaar het geld van je rekening af te boeken,zonder 1 betalingsregeling af te spreken,kreeg afrekeningsnota,van gas en electriciteit,apart toegestuurd,maar bedragen samen was over de 330 euro nabetalen en voor mij volstrekt onmogelijk,daar ik alleen woon,cv meestal uit staat,daar ik voor werk 12 uur van huis ben,weinig voor mezelf kook,meterstanden en veel meer wordt bij OXXIO mee gefraudeert,Wie stopt dat bedrijf met hun bedrog naar de klanten toe .... MENSEN .. wees wijs allemaal en GA BIJ OXXIO WEG,LIEVER NOG VANDAAG DAN MORGEN,Het is een grote dievenbende in dat bedrijf die alleen maar de boel oplichten ,ben blij dat essent spoedig weer alles over neemt en dat ik van die DIEVEN van mijn centen afkom GRRRRRRR
Ik was sinds januari 2006 klant bij de Oxxio (gas en electra). Ik ben nu (godzijdank) terug bij de Nuon. Uiteindelijk heeft de Oxxio mij niet allen vele honderden euro's gekost, maar ook nog vele tientalen uren tijd en een moeilijk te omschrijven hoeveelheid frustratie en stress opgeleverd.
Als ik tijd heb ga ik met m'n geclaimde domeinnaam www.oxxioellende.nl aan de slag en kunt u alles lezen..
Ik ben inmiddels bijna 2 jaar bij Oxxio aangesloten. Er was toen een actie van 1 jaar gratis elektriciteit. Ondanks alle negatieve berichtgeving over Oxxio, heb ik toch besloten om het te proberen. Nu begrijp ik echter waarom er zoveel klachten zijn, en heb ik echt spijt, dat ik me toen heb laten verleiden! Wat een ballentent is Oxxio; echt alles gaat daar mis: als je een klacht indient, krijg je geen antwoord of je wordt met een kluitje in het riet gestuurd!
Ik ben na anderhalf jaar gaan vragen naar een jaarafrekening, nou nou, dat heeft wat voeten in aarde; eindelijk kreeg ik een afrekening van electriciteit, maar tot april 2007, overigens klopte er niets van: verkeerde meterstanden, geen daltarief berekend, voorschotbedrag verkeerd gewijzigd enz. Weer bellen, maar 3 maanden later is er nog niets hersteld.
Deze week de gasafrekening ontvangen, dit sloeg alles; er klopte werkelijk niets van: verkeerde meterstanden, verkeerde gastarieven, voorschotbedragen verkeerd berekend, gastransportkosten 3x hoger dan op hun site voorgespiegeld wordt. En dat er binnen 5 dagen even 900 euro van mijn rekening afgeschreven zou worden!
Ik ben woedend, de tijd en moeite die dit kost om het allemaal recht te zetten en ze bieden wel excuses aan, maar er gebeurt niets.
Overigens maak ik gebruik van hun "slimme meters", waardoor je het verbruik van dag tot dag op internet kan terugvinden, helaas kunnen ze er zelf niet mee omgaan, want ze zijn niet in staat de juiste verbruikswaarden te gebruiken op de afrekening.
Ik heb het echt helemaal gehad met die klote-Oxxio en ik zal blij zijn als mijn 3 jaars contract voorbij is en ik weer over kan stappen naar een betrouwbare energieleverancier.
Dus mensen: bezint eer ge begint.
hallo ik heb een hoge jaarafrekening gehad van oxio van bijna 300 euro De zogenaamde lage tariefen lopen nogal uiteen.Wie helpt mij wat kan ik het beste doen!
Mensen , ik blijf het zeggen , ga langs in Hilversum bij oxio, ze zitten op de marathon nr.., je ziet het gebouw als je hilversum zuid binnen rijdt.
Gewoon elke week op het zelfde tijstip langsgaan , ik kreeg na 11 keer het verzoek of ik niet meer langs wilde komen , erg cool .
Ben nu weer bij nuon en wacht al tijden op afrekening...