NLE - Nederlandse Energie Maatschappij reviews

  • Totaal aantal reviews van NLE - Nederlandse Energie Maatschappij: 174 reviews
  • Gemiddelde beoordeling NLE - Nederlandse Energie Maatschappij:
    8.8

Deel jouw NLE - Nederlandse Energie Maatschappij review

Lees de reviews van andere bezoekers die hun NLE - Nederlandse Energie Maatschappij abonnement hebben opgezegd via Abonnementenopzeggen.nl


voor deze opzegservice

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Dat de NEM een slechte service heeft weet ik inmiddels. Wachttijden van 10 minuten is niets. heb ze sinds de 15e elke dag gebeld, ook vanaf het werk... echter krijg die gasten niet te pakken. Goed in verkopen slecht in service. Ze hebben geen aparte knop voor als je een aansluiting ivm een sterfte wil opzeggen. Alle andere bedrijven hebben dat wel... Ik zal zelf nooit overstappen naar deze beunhaas !

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

*edit*
Voor oudere mensen is het Bel-me-niet Register waarschijnlijk echt een uitkomst, want dan mogen bedrijven gewoon niet meer bellen en kunnen ze jullie ouder(s) ook niet misleiden.

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Het enige wat ik wil zeggen is dat je gewoon altijd een telefoonverkoopgesprek meteen meot beeindigen en gewoon alleen maar 'nee' moet zeggen.
Ik doe dit al jaren en werkt prima.
Je moet ze niet eens laten praten, of iets laten uitleggen joh!
Gewoon DIRECT: Nee, geen interesse. Nee bedankt, goedemiddag.
Die mensen die bellen werken bijna altijd met verkoopbonussen. (Net als de mensen op straat trouwens.) Waardoor ze vaak alleen maar willen verkopen en weinig om service en eerlijkheid geven.

Je kunt je eventueel ook nog laten registreren op zo een lijst, zodat bedrijven je niet meer mogen bellen. http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home2.php

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Mijn moeder hebben ze ook een contract aangesmeert, echter alelen een bevestigingsbrief ontvangen.Dat hebben we ontdekt nadat ze gestorven was.
Ik ga de mallemolen niet eens in.. als ze dementerende bejaarden blijven lastigvallen.
We gaan sowiso een klacht indienen bijd e geschillenkomissie

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

In de zomer van 2007 zo'n verdacht telefoontje ontvangen, net als andere mensen hier. Inmiddels, november 2009, twee verhuizingen (zonder verhuizing van de energie) en twee incassobureaus verder, mijn brief (wederom) van vandaag aan een incassobureau, inzake de NEM:
_______________________________
Heel 2007 was ik woonachtig in Rijswijk. Ik kocht mijn energie in bij Eneco. Eneco leverde mij ook energie. Ik betaalde Eneco daar ook voor en had een contract met hen.
De Nederlandse Energie Maatschappij belde mij met een telemarketing actie met een aanbod voor goedkope energie. Ik, dom gansje zoals blijkt, ben akkoord gegaan. Zij zouden mij een contract sturen en na ondertekening daarvan en opname door hen van de meterstanden, mijn energielevering omzetten van Eneco naar hen.
Dat contract heb ik getekend. Daarentegen heb ik nooit een bevestiging ontvangen en bleven mijn energielevering en betalingen via Eneco lopen. Wel is er na een paar maanden spontaan iemand van de NEM langsgeweest om de meterstanden op te nemen. Ook daarna vond geen overdracht van levering van Eneco naar NEM plaats. Ik ben er vanuit gegaan dat het een ‘sceme’ was, of dat de papieren nooit juist zijn aangekomen.
U begrijpt uiteraard dat, contract of niet, ik niet betaal voor nooit geleverde diensten of goederen.
In januari 2008 ben ik verhuisd naar Den Haag, alwaar ik inclusief huurde. Ik heb daarom al mijn leveringscontracten, waaronder Eneco, opgezegd.
In de zomer van 2008 startte de NEM spontaan met afschrijvingen van mijn rekening. U kunt zich voorstellen dat ik daar niet mee akkoord ging. Ik heb hen vervolgens een kwade brief toegezonden, met zowel een opzegging van een –nooit bevestigd- contract, waarvoor eveneens alle leveringen uitgebleven zijn, als een klacht over de gang van zaken. Ik verwijs u graag naar die brief gedateerd 17 september 2008, welke ik in de bijlage heb toegevoegd. Op die brief heb ik nooit antwoord ontvangen. Ook werd er niet meer van mijn rekening afgeschreven.
Op 12 februari 2009 ontving ik een sms van het incassobureau Cannock Chase. Na hen te hebben teruggebeld, heb ik in overleg met hen besloten contact op te nemen met de NEM.
Op 16 februari 2009 heb ik met de NEM telefonisch contact gehad, met mevrouw X. Het ging volgens hen helemaal niet om dat contract dat ik ooit getekend had voor levering van energie in 2007; dat was dus inderdaad nooit geactiveerd.
Het ging juist om een contract –met levering van energie!- dat op 2 mei 2008 was aangegaan en op 21 december 2008 was be-eindigd. U zult begrijpen dat ik dat contract niet heb afgesloten, daar ik toen reeds lange tijd inclusief huurde in Den Haag. Bij doorvragen bleek dat er 3 meldingen in het systeem waren, waarvan 1 duplicaat: de levering in kwestie over 2008 heeft plaats gevonden op naam van de heer die met zijn gezin in het huis in Rijswijk is komen wonen toen ik vertrok. Zij bood haar excuses aan en zij dat als ik met Cannock Chase communiceerde dat er bij hem inderdaad de heer Stam als schuldenaar vermeld stond, het dossier daarmee afgedaan kon worden.
Vervolgens heb ik op 17 februari 2009 telefonisch contact gehad met Cannock Chase. Daar werd mij verteld dat het ging om de periode van 1 juni t/m 1 oktober 2008; een andere periode dus. Maar wel degelijk eveneens in een jaar dat ik daar niet woonachtig was. Ik zou een schriftelijke aanmaning krijgen op mijn nieuwe adres in Den Haag (Daguerrestraat), zodat ik mij met fatsoenlijke correspondentie kon verweren. Die brief is nooit gearriveerd.
Vandaag, om 14.06 uur, heb ik wederom contact met hen gehad, om te achterhalen wat er met die brief en het dossier is gebeurd. Mij werd verteld dat er nog meerdere brieven zijn verzonden, naar Rijswijk! U zult begrijpen dat wie daar niet woont, daar ook zijn post niet kan ontvangen. Ook werd mij verteld dat het dossier per 1 juli 2009 op verzoek van de NEM weer aan hen is overgedragen, zonder dat ooit betaling heeft plaatsgevonden, met een openstaand bedrag ad 1.572,18 euro.
Dit laatste genoemde contact heb ik opgenomen vanwege het volgende:
Op 18 november 2009 ontving ik van u, Intrum Justitia een telefoongesprek welke bij het beantwoorden van mijn telefoon van uw kant direct weer werd be-eindigd. ‘In het gezicht opgehangen’. Vervolgens ontving ik 2 sms-jes met dezelfde vraag: of ik wilde terugbellen inzake bovenstaand dossiernummer.
Op 18 november om 19.15 uur, direct na ontvangst van de sms-jes, heb ik telefonisch contact gehad met uw medewerker mevrouw Y. Zij sprak van een openstaand bedrag voor de NEM over de zomer van 2008. Alweer!
Ik heb haar het hele verhaal weer uitgelegd en verzocht om een fatsoenlijke brief. Uiteraard waren eerdere brieven van u uit wederom naar de Sparrelaan verzonden. Inmiddels ben ik woonachtig op een ander adres te Den Haag. Op dat adres zou ik een nieuwe aanmaning ontvangen, zodat ik mij –eindelijk- fatsoenlijk kon verweren. Afgesproken was dat ik, na ontvangst van de brief, bewijsstukken zou sturen. Nu wist mevrouw Badri er zelf geen te noemen, dus stelde ik een uittreksel van het GBA en rekeningen van Eneco voor; zodat u kunt zien dta ik tijdens mijn huurperiode daar geen gebruik heb gemaakt van de NEM en in 2008 daar niet meer woonachtig was. Die brief heb ik tot op heden niet ontvangen.
Direct na dit gesprek belde een andere medewerker van u om mij uit te horen over exact hetzelfde verhaal. Ik heb hem medegedeeld dat ik zojuist met mevrouw Y had gesproken. U mag zich hierover best een beetje knullig voelen, zacht uitgedrukt.
Vanochtend, 24 november 2009 werd ik door een bijzonder onvriendelijke man van uw kantoor gebeld met de mededeling dat ik “toch echt moet betalen”. Ik heb hem vervolgens gemeld dat ik bewijsstukken zal sturen waaruit blijkt dat ik het vooral niet zal betalen, maar uitsluitend naar aanleiding van een brief op dit adres, welke ik zorgvuldig heb doorgegeven en in uw dossier vermeld zou moeten staan. U zult begrijpen dat iedereen wel een sms kan versturen en anoniem bellen; dat dat voor mij absoluut geen betrouwbare basis is waarop ik een uittreksel van het GBA verstuur.
Ik heb vandaag getracht e.e.a. op te zoeken van dit dossier; na twee maal verhuizen is voor mij een theoretisch gesloten dossier niet meer gemakkelijk te vinden. Ik vond wel alle telefoonaantekeningen van dit jaar. Ik heb daarop met Cannock Chase gebeld, waarvan u het verslag, hierboven uitgetypt, reeds heeft gelezen.
Daarna heb ik met uw organisatie gebeld en mevrouw Z gesproken. Om 14.14 uur. Zij kon mij vertellen dat u de brief naar mijn huidige woonadres op de 23ste hebt verstuurd. De brief is dus nog niet aangekomen en daarom is het belachelijk dat uw medewerker mij vanochtend zo dringend toespreekt, daar de brief onmogelijk al op mijn bureau kan liggen.
Ook vertelde mevrouw Z mij dat de NEM gereageerd had met de mededeling dat het de claim van zomer 2008 tot en met december 2008 gegrond was en diende te worden betaald. Dat zou de mededeling van uw agressieve medewerker van vanochtend kunnen verklaren.
Mevrouw Z raadde mij aan dit hele verhaal aan u te typen, zodat u het kunt bespreken met de NEM. Met als voornaamste redenen het feit dat de NEM op 16 februari reeds aangegeven heeft dat het om de heer W.A. Stam gaat en in het geheel niet om mij, en omdat ik voor een uittreksel van het GBA vrij van mijn werk moet nemen en geld betalen voor het uittreksel, voor een energiezuigende kwestie, die in de eerste plaats mijn probleem al niet is.
Mijn conclusie:
De NEM is geen betrouwbare partij.
Het probleem is tussen de NEM en de heer X.
Dat het incassobureau Cannock Chase niet een brief naar Den Haag kan sturen is niet mijn probleem.
Ik heb deze conversatie en bijbehorende incassodreigementen lang genoeg aangehoord.
Ik heb meer dan voldoende telefoonkosten gemaakt om mijn naam te zuiveren.
Daarom stel ik het volgende voor:
U bespreekt dit verhaal en de bijlagen met uw klant; de Nederlandse Energie Maatschappij.
Mocht dit nog steeds niet voldoende zijn, ben ik bereid een uittreksel van het GBA te halen om te bewijzen dat ik er in 2008 niet meer woonachtig was en eventueel allerlei andere bescheiden op te sturen, op twee hele simpele voorwaarden:
De kosten van deze uittreksels, kopieeen en ALLE volgende telefoonkosten over deze kwestie zijn voor rekening van de NEM. Het is immers hun probleem. ALS het eindelijk opgelost is, wil ik graag dat u niet alleen schriftelijk een bevestiging stuurt, mede ondertekend door iemand van de NEM, maar ook dat u melding maakt intern en naar collega-organisaties dat het is afgehandeld en dat ik van mijn levensdagen niets meer over deze ellendige maatschappij wil horen, behalve een faillissement.
WELLICHT TEN OVERVLOEDE:
SCHRITELIJKE CORRESPONDENTIE DIENT PLAATS TE VINDEN NAAR
adres X in DEN HAAG.
VERWAR DIT ADRES ALSTUBLIEFT NIET MET EEN LEVERINGSADRES VOOR ENERGIE OF IETS ANDERS IDIOOTS.

Vertouwende u eindelijk voldoende te hebben ge-informeerd,
Bij voorbaat dank,
________________________________
Vier A4-tjes. Ik hoop dat ik er nu eindelijk vanaf ben. Waarschijnlijk niet. Mar ik heb het incassobureau gevraagd hier eens naar de reacties te kijken. Misschien dat dat mijn geloofwaardigheid een beetje steunt.

Succes allemaal. En als je geen contract met ze hebt: NIET AFSLUITEN!!!

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Graag wil ik per 6 november aangeven dat ik niet meer woon an de Mantinghstraat 13 7908 AV Hoogeveen, dit i.v.m. verkoop van dat huis en ben bij mijn vriend gaan wonen.
Ik heb telefonisch contact gehad en moeest het per brif opsturen.
Mijn nieuwe adres: Veenlandweg 27 7914 PL Noorscheschut.
Graag ontvang ik van u een formulier onm de meterstanden door te geven.
M.v.g.
Diny Enting

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Beste Nico Heijstek,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar internetklantenservice@nlenergie.nl

Wij zullen binnen 7 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Ik heb nu weer een brief gekregen van de NEM.
Eerst sturen ze ons een brief waarin staat dat ik een boete moet betalen voor het overstappen naar een ander omdat die wel goedkoop is en de NEM absoluut niet.
De boete die wij moeten betalen is 200 euro is toch niet normaal terwijl ik hierboven las dat een ander 100 euro moest betalen en dat terwijl ze helemaal geen boete mogen vragen.
Ik heb ze gebeld maar zoals de meesten zeggen ze zijn daar echt achterlijk,blij dat we nu bij Essent zijn is nog per maand 44 euro goedkoper.
Nico uit Winterswijk

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

Sorry ik will stoppen omdat ik betald met de huur mijn elektrik

NLE - Nederlandse Energie Maatschappij

ik ben benaderd door Oxxio. Ik wil overstappen. De vastrecht van NEM is te duur.

Voor NLE - Nederlandse Energie Maatschappij zijn in totaal 174 reviews geschreven. Voor de hele categorie Energie zijn de afgelopen 30 dagen 0 reviews geschreven.



NLE - Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen

Binnen 2 minuten NLE - Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen


Nederlandse Energie Maatschappij gaat ook internet aanbieden

12-04-2016

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) wordt ook actief als internetprovider. Het bedrijf gaat alles-in-één-pakketten met internet, televisie en telefonie verkopen via het netwerk van KPN. Dat heeft de energieleverancier vorige week bekendgemaakt.

Lees verder

Klanten NLE zijn woedend om dubbel betalen stroom


Wij gebruiken cookies op onze website omdat dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Daarnaast willen we je op basis van jouw gebruik van de website gerichte advertenties kunnen laten zien binnen Google Search. Als je voor dit laatste toestemming geeft, klik dan hiernaast op ‘Akkoord’. Meer weten? Lees ons Cookie Statement Akkoord