Lees de reviews van andere bezoekers die hun NLE - Nederlandse Energie Maatschappij abonnement hebben opgezegd via Abonnementenopzeggen.nl
ik wil gewoon bij mijn vertrouwde energie leverancier blijven
Wil bij de oude energieleverancier blijven
geen intresse blijf bij huidige maatschappij 11-9-2007
Bij deze deel ik u mede, dat ik niet overstap naar uw maatschappij en bij mijn huidige energiemaatschappij blijf.
Dit mocht ik binnen 7 dagen beslissen!
Ik dacht nl. dat ik al bij uw maatschappij was, maar dat bleek anders te zijn en mijn huidige maatschappij bevalt mij prima.
Nog geen belangstelling,het is mij nog allemaal te vaag
Werd gebeld door zo'n call center ('mavo-3 met frans net niet gehaald') figuur. Naam: T***. Vroeg of ik nog steeds bij de eneoco zat. Toen ik zei dat ik daar al lang niet bij zat, wilde hij weten waar ik dan wel bij zat.
Ik vertelde dat ik dat voor me zelf wil houden en hem verzocht mij van de call lijst te halen. Nou dat mocht hij niet zo maar doen. Hij moest eerst maar eens met zijn manager overleggen. Toen ik hem vroeg voor welk call center hij werkte omdat ik graag eens met zijn manager wou spreken, liet hij mij niet uitspreken en verbrak de verbinding.
Jij komt er wel T***.
Naar aanleiding van deze opmerkingen heb ik eigenlijk ook nog wel wat over de NEM te vertellen.
Handelswijze,laksheid buitengewoon associaal gedrag.
Wij werden circa 4 maanden geleden benaderd door de NEM.
Zij kwamen met een mooi voorstel.
Hier zijn wij op in gegaan.(FOUT)
Op 2 mei jl. zijn overgegaan naar de NEM.
Althans deze bevestiging kwam op 4 juni jl.
Hier zat gelijk de mededeling bij dat ons voorschot bedrag was geaccepteerd(oh)het bedraagd 464,00.
We hadden inderdaad al wel wat van onze net beheerder binnen gekregen maar goed daar staan voor mij alleen maar cijfertjes op, ik ben geen deskundige op dat gebied he.(nu onderanderen wel dus)
Ik mijn goede wil getoond en gebeld met NEM.
Een van de medewerkers zie tegen mij, dat ik de brieven van de meterstanden moest doorgeven per mail wij hadden deze naast de verkeerde meterstanden gezet.
Dit zou voldoende moeten wezen.
oja ook de meterstanden vorig jaar hebben we als bijlage bij de mail gedaan.
Nu is het ga ik verder kijken zie ik dat het hun eigen schuld is want hun zijn verantwoordelijk voor zo'n meterstandenkaart die ik niet heb gekregen.
Maar goed je wil toch dat alles goed verloopt en niet gelijk boos worden want dit werkt gewoon averechts.(zeker als je weet dat we er 3 jaar aan vast zitten)
vervolgens ga je toch bellen en er word u verteld dat alles in verwerking is en dat het even duurt.
en dan bel je nog een keer en nog een keer en nog een keer.
Totdat er waarschijnlijk iemand zo snugger is om misschien zijn beeldscherm aan te zetten ofzo.
Deze verteld mij dood leuk meneer wij hebben helemaal geen email van u ontvangen(kookpunt bereikt zou je zeggen)
Dus ik toch nog even zoals mij verteld is de mail die ik nog had nog een keer gemaild.
nou dan ga je weer bellen en bellen en bellen ja meneer hij is in goedeorde ontvangen.
Deze mevrouw kon alleen de standen niet vinden.(nou dan moet je toch wel heel dom zijn hoor)
Ik de vrouw uitgelegd dat ze in de bijlage zitten.
geeft ze als antwoord "niet waar".
Ik zeg dan moet hem open maken en erin kijken.
Ik had de standen er notabene met pen op geschreven.
nou dan moet ik ze even uitprinten voor u meneer.
Dit moet dan 2 dagen duren terwijl ik zou worden terug gebeld moest ik zelf bellen om haar achter de kont aan te zitten want het gaat wel om mijn geld en daar moet een heel gezin van eten.
Nou eerlijk gezegd moest ik toen wel even lachen.
vervolgens moest ze toch nog ven de juist standen want tja deze zijn natuurlijk niet meer up to date.
Wie zijn schuld is dat.
Ergens tussen door krijg ik natuurlijk ook bericht van mijn vorige leverancier.
Of ik even 2250 euro voor mijn gas over 153 dagen extra wil betalen.
MET DANK AAN DE NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ.
oh ja ook nog een een zekere 600 euro aan licht kosten.
Dan gaat je bloed koken hoor.
Maar goed is nog hoop M*****.
Deze mevrouw zou er zorg voor dragen en mij daarna ervan op de hoogte houden.(ze moet nog bellen)
omdat de NEM een automatisch incasso beleid heb worst ik met mijn aanmaningen door verwezen naar een incassobureau terwijl er in de algemene voor waarde staat:
14.5 De verplichting tot betaling wordt niet opgeheven of opgeschort door het indienen van bezwaren
tegen de nota, tenzij een contractant die elektrische energie en/of gas uitsluitend voor huishoudelijke
doeleinden van de leverancier afneemt, binnen de betalingstermijn bij de leverancier een bezwaarschrift
indient, waarbij hij zijn bezwaren tegen de nota met redenen omkleedt. In dat geval wordt de betalingsverplichting
van de betrokken nota opgeschort totdat de leverancier op het bezwaarschrift heeft beslist.
Nu even ter verduidelijking de eerste mail was al een bezwaar en deze was in behandeling genomen ik moet er alleen nu nog van horen.
Kijk dat de NEM nu deze mail magisch weet kwijt te raken tja das hun probleem.
Maar goed M***** zou kijken of ze dit kon terug draaien.
na weer een aantal keer te hebben gebeld want er is spoed bij.
kom ik toch de ontdekking(telefonisch) dat mijn voorschot nota 243 euro word alleen moet ik nog wel even 464 euro betalen want tja het gaat pas per 1 augustus in.
Nou weet ik dat dwe niet allemaal zo snel van begrip zijn maar dit slaat echt alles.
ik weet niet of er iemand van de NEM hier op meekijkt maar deze manier van handelen is gewoon schandalig en dat geld voor heel uw team het minst wat gedaan had kunnen worden is even een belletje door mevrouw C*****.
Nu ga ik hiermee naar de geschillen commissie als u niet aan de voorwaardes die ik in een aangetekende brief naar u verstuur.
en dan zullen zij zich daar over buigen.
Het liefst stop de hele energie maatschappij daar waar het licht nooit komt.
Naar mijn mening is het gewoon een aanfuiting tot en met en weten jullie niet eens wat jullie aan het doen zijn.
Als je het wel weet ben je heel gevaarlijk bezig.
want zo run je geen zaak en gelukkig zijn er meerdere die er zo over denken en niet alleen hier ook bij de consumenten bond.
want tja je moet toch iets he als je niet door je eigen leverancier normaal geholpen kan worden.
gegroet L.Taalman
Geachte Dames en heren
Het verbaast mij als ik hier en ook op andere consumentenfora de diversiteit aan reacties lees, waarbij de algemene strekking vaak negatief is. Ten onrechte mijns inziens. Wanneer U gebeld wordt, door welk bedrijf dan ook, heeft U toch te allen tijde de mogelijkheid om een eenvoudig "nee" te antwoorden of om in het ergste geval de verbinding te verbreken. Op het moment dat er door de desbetreffende verkoper gezegd wordt dat bijvoorbeeld een bandopname gestart wordt en U reageert op alle vragen met een bewuste positieve reactie, mag de verkopende organisatie toch uitgaan van Uw duidelijke en BEWUSTE keuze om over te stappen naar een andere energie leverancier? Het is inderdaad verwerpelijk dat een enkele verkoper Uw vraag om bijvoorbeeld alleen informatie toe te sturen, interperteert als een toezegging om een contract aan te gaan. Ik ben er echter van overtuigd dat bedrijven alles op alles zetten om de kwaliteit van de verkopers te verhogen en tge waarborgen, in het belang van U, de consument, en in het belang van de groei van het bedrijf.
Ik wil mijn Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen omdat ze niet de waarheid hebben gesproken. Ik wil gewoon bij NUON blijven. Maar zij hebben gezegd dat ze samenwerken met NUON en alleen boven de facturen een ander naam gaat staan. Flauwekul. DUS OPZEGGEN DIE HANDEL.
Door NEM werd ik gebeld en heb laten weten dat zij een infomatie map kunnen sturen, dus heb ik geen mondelingen contract afgesloten. Maar NEM stuurde mij een Bevesting aanmelding.dit is hondsbrutaal
Heb daarom een opzegformulier plus legitiematie copi in de ontvangen envelope retoer gestuurd en heb wel zelf de porto erop gedaan.In hun eigen envelope moet naar mijn mening deze post toch aankomen. In het telefoon gesprek had ik duidelijk laten weten dat ik eerst wil nakijken bij wie ik een contract heb lopen .En daarom eerst een informatie map ontvangen. Wel vertelde deze dame dat als ik na het ontvangen welkomst pakket dit niet wilde dan binnen 7 dagen terugsturen en een briefje erbij dat ik het niet wil . Het welkomstpakket zat niet bij de informatiemap maar wel een brief met als kop Bevestiging aanmelding.Ik wens geen zaken met hun doen . Wat ik bij NUON fout vindt dat zij mijn naam beschikbaar stellen aan derde. Want hoe weet deze juffrouw dat ik stroom via NUON ontvang, NUON verwerkt allen de faktuur voor div.leveranciers die stroom verkopen. Als deze juf dan verteld U krijgt stroom geleverd van NUON en de stroom wordt nu met 30% goedkoper dat wilt u toch ook. En als ik dan zeg dat ik eerst na wil kijken hoe lang mijn contracten lopen en daarom een infomatiemap wil hebben. NEM is VIES BEZIG
Voor NLE - Nederlandse Energie Maatschappij zijn in totaal 174 reviews geschreven. Voor de hele categorie Energie zijn de afgelopen 30 dagen 0 reviews geschreven.
Binnen 2 minuten NLE - Nederlandse Energie Maatschappij opzeggen
12-04-2016
De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) wordt ook actief als internetprovider. Het bedrijf gaat alles-in-één-pakketten met internet, televisie en telefonie verkopen via het netwerk van KPN. Dat heeft de energieleverancier vorige week bekendgemaakt.