Ziggo verhoogt wederom tarieven

Ziggo heeft per 1 juli de prijs van haar abonnementen verhoogd. De verhoging heeft alleen betrekking op voormalige UPC klanten. Deze klanten gaan 1 of 2 euro per maand meer betalen, afhankelijk van het pakket dat ze hebben. Ziggo heeft ook het beltarief voor telefonie met een vaste lijn met 1 eurocent per minuut verhoogd.

 

UPC pakketten

De verhogingen gelden alleen voor de oude UPC pakketten. Nieuwe klanten die na de fusie met Ziggo een abonnement hebben afgesloten worden niet getroffen. Ziggo meldt op zijn website dat de verhoging betrekking heeft op in totaal 15 abonnementen. Hieronder vallen de alles-in-1 pakketten, de 3-in-1, de 2-in-1 pakketten en het Internet & Kabel TV-pakket.

Volgens Ziggo moet de prijsverhoging de kosten opvangen van een aantal nieuwe investeringen en verbetering van de diensten. Onder de nieuwe diensten vallen bijvoorbeeld Replay TV en Begin Gemist. De prijsverhoging zorgt ook voor een gelijkschakeling in tarieven voor de klanten die al bij Ziggo zaten en de tarieven van de voormalige UPC klanten.

 

Telefoneren wordt duurder

De prijzen voor het telefoneren met een vaste lijn zijn per 1 juli ook omhoog gegaan. Telefoneren naar een vaste of mobiele telefoon is nu 1 eurocent per minuut duurder. Het nieuwe tarief bedraagt 10 eurocent per minuut. De prijs is met ruim 10 procent gestegen. Het starttarief blijft hetzelfde en bedraagt nog steeds 10 eurocent.

Ook de tarieven voor telefoneren naar het buitenland zijn aangepast. Deze tarieven verschillen sterk per land. Sommige tarieven zijn gestegen, andere zijn omlaag gegaan. Controleer dit dus goed indien je vaak naar het buitenland belt.

 

Tweede verhoging in korte tijd

Dit is tweede prijsverhoging bij Ziggo in korte tijd. Op 1 maart werden onder meer de prijzen van verscheidene internetabonnementen verhoogd. Ook toen gaf Ziggo aan dat de reden voor de verhoging betrekking had op toenemende kosten en een verbetering van de diensten.

Het fusiebedrijf van Ziggo en UPC heeft zo’n 10 miljoen abonnementen in Nederland. Daarmee is het bedrijf marktleider op de Nederlandse kabelmarkt wat betreft omzet. Logischerwijs zou men kunnen denken dat met de fusie het bedrijf kosten bespaart. Tot op heden merkt de klant hier echter weinig tot niets van.

 

Veel klanten vertrokken na fusie

Grotendeels vanwege de fusie met UPC heeft Ziggo in de eerste paar maanden van dit jaar bijna 50 duizend klanten verloren. Als gevolg van de fusie is het aantal opzeggingen sterk toegenomen en is de verkoop van nieuwe abonnement gedaald.

De fusie van de netwerken verliep niet geheel vlekkeloos en heeft geleid tot veel klachten. De klachten kwamen hoofdzakelijk van de klanten van Ziggo. Zij moesten vanwege de fusie hun decoder opnieuw instellen, met de nodige problemen tot gevolg. Het zijn dan ook voornamelijk de oude klanten van Ziggo die hun abonnement hebben opgezegd.

Ziggo geeft aan dat de druk van de concurrentie toeneemt. De grootste concurrent KPN noteert als gevolg van de opzeggingen bij Ziggo een stijging in het aantal klanten. Ondanks de druk van de concurrentie is de nood bij Ziggo blijkbaar nog niet hoog genoeg om te resulteren in prijsdalingen voor de consument.

 

Laatste 3 opzegreacties

Lees de ervaringen van andere bezoekers met opgezegde abonnementen.

Vriendenloterij

Doe al een paar jaar mee nooit een prijs gewonnen

Ziggo vaste telefonie

ik gebruik mijn vaste telefoonaansluiting nooit

Leeuwarder Courant

Op sluwe wijze wil het LC dat ik een heel jaar abonnementsgeld betaal. Terwijl ik het amper lees. Waardeloos!

Ze reageren vlot op emails maar werken niet mee mee.

Ik vind dit niet bij de Leeuwarder Courant passen.

Hoe werkt abonnementenopzeggen.nl

Gratis en gemakkelijk uw abonnementen opzeggen.

  • Invullen
  • Printen
  • Verzenden
Opzegbrief voorbeeld

Uw brief zelf opstellen en printen.

Maak je eigen opzegbrief

Wij gebruiken cookies op onze website omdat dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Daarnaast willen we je op basis van jouw gebruik van de website gerichte advertenties kunnen laten zien binnen Google Search. Als je voor dit laatste toestemming geeft, klik dan hiernaast op ‘Akkoord’. Meer weten? Lees ons Cookie Statement Akkoord