T-Mobile verliest 141.000 klanten in tweede kwartaal
T-Mobile blijft in Nederland klanten verliezen. In het tweede kwartaal daalde het aantal klanten met 141.000. Dat blijkt uit de tweedekwartaalcijfers van T-Mobile.
De provider heeft in Nederland 3,689 miljoen gebruikers waarvan 2,751 miljoen met een contract en 938.000 prepaidklanten. Ruim twee jaar geleden, aan het begin van 2013 had T-Mobile nog 4,6 miljoen Nederlandse klanten. Het bedrijf is vooral prepaidklanten verloren, maar ziet ook het aantal klanten met een abonnement al elf kwartalen afnemen.
Een flink deel van de daling van het aantal klanten is het gevolg van de verzelfstandiging of verkoop van providers Simpel en Bliep. Daardoor raakte T-Mobile al 310.000 klanten kwijt.
De omzet per gebruiker bleef in het tweede kwartaal wel stabiel op 23 euro. De totale omzet kwam uit op 362 miljoen euro in vergelijking met 379 miljoen euro vorig jaar (-4,5 procent).
Het bedrijfsresultaat (ebitda) kwam uit op 124 miljoen. Dat is 17,3 procent lager dan in het tweede kwartaal van 2014.
T-Mobile ziet zijn omzet in vergelijking met het vorige kwartaal wel groeien, naar eigen zeggen dankzij extra investeringen in zowel de consumenten- als de zakelijke markt.
Bron: NU.nl
Lees de ervaringen van andere bezoekers met opgezegde abonnementen.
Doe al een paar jaar mee nooit een prijs gewonnen
ik gebruik mijn vaste telefoonaansluiting nooit
Op sluwe wijze wil het LC dat ik een heel jaar abonnementsgeld betaal. Terwijl ik het amper lees. Waardeloos!
Ze reageren vlot op emails maar werken niet mee mee.
Ik vind dit niet bij de Leeuwarder Courant passen.
Gratis en gemakkelijk uw abonnementen opzeggen.