Veel opzeggingen bij Ziggo na fusie
Klanten van kabelbedrijf Ziggo hebben na de fusie met UPC veel abonnementen opgezegd. In totaal daalde het aantal afgenomen diensten bij Ziggo met 43.000 en bij UPC ging het om een verlies van 4.000. Er was vooral minder behoefte aan tv-aansluitingen.
Dat blijkt uit cijfers die moederconcern Liberty Golabel heeft bekendgemaakt. Het bedrijf spreekt van een 'hoger aantal opzeggingen' nadat het aanbod van UPC en Ziggo op elkaar was afgestemd en de netwerken van beide partijen waren geïntegreerd. Ziggo kreeg daarbij ook te maken met klachen. Ook gingen bij het kabelbedrijf de prijzen van een aantal tv- en internetpakketten omhoog.
UPC en Ziggo zijn in april onder het merk Ziggo verdergegaan. Beide kabelbedrijven bundelden hun krachten nadat Liberty Global vorig jaar Ziggo had gekocht om samen met zijn Nederlandse dochterbedrijf UPC een vuist te kunnen maken tegen KPN. Maar KPN profiteert juist nu Ziggo klanten ziet verdwijnen.
Wel ziet Ziggo nog groeimogelijkheden: "We zien er naar uit om een toonaangevende uitdager in de Nederlandse mobiele markt neer te zeggen", zegt ceo Baptiest Coopmans van Ziggo in een verklaringn. Coopmans stelt nog 'ruime groeimogelijkheden'te zien op dit terrein, waar KPN, Vodafone en T-Mobile vooralsnog de dienst uit maken.
Bron: fd.nl
Lees de ervaringen van andere bezoekers met opgezegde abonnementen.
Doe al een paar jaar mee nooit een prijs gewonnen
ik gebruik mijn vaste telefoonaansluiting nooit
Op sluwe wijze wil het LC dat ik een heel jaar abonnementsgeld betaal. Terwijl ik het amper lees. Waardeloos!
Ze reageren vlot op emails maar werken niet mee mee.
Ik vind dit niet bij de Leeuwarder Courant passen.
Gratis en gemakkelijk uw abonnementen opzeggen.