Consumenten vinden ANWB het sterkste verzekeringsmerk. Dat blijkt uit een onderzoek onder duizend volwassenen van merkadviesbureau Interbrand, vakblad AM en onderzoeksbureau Multiscope. Met deze uitkomst is Centraal Beheer Achmea van de eerste plek gestoten.
De onderzoekers stellen dat het feit dat de ANWB in de kern geen verzekeringsmerk is ruimschoots wordt gecompenseerd door het idee dat het klantbelang bij de organisatie voorop staat.
Centraal Beheer, die vorig jaar op de eerste plek stond, behaalt op bijna alle punten ook goede beoordelingen. De verzekeraar komt echter op de tweede plek uit omdat het niet zo onderscheidend is als bedrijf.
Vergelijking van 44 verzekeraars
Consumenten zien Univé als coöperatie zonder winstoogmerk en verzekeraar Interpolis ook als klantgericht. Deze verzekeraars volgen op de derde en vierde plek. Nationale Nederlanden maakt de top 5 compleet.
Delta Lloyd, ABN Amro, ARAG, DAS en BOVAG bungelen onderaan in de top 25. Voor de vergelijking is gekeken naar de authenticiteit, relevantie, differentiatie, consistentie, aanwezigheid en het begrip bij 44 verschillende verzekeraars.
Belangrijker
"Klanten sluiten steeds minder verzekeringen af via tussenpersonen, waardoor een sterk, op klanten gericht merk steeds belangrijker wordt", stelt Jelger Arnoldussen van Interbrand. "Het is duidelijk dat met name de traditionele verzekeraars hiermee worstelen."
Volgens hoofdredacteur Theo van Vugt van AM bestaat er een kloof tussen verzekeraars en consumenten: "Verzekeraars willen nog altijd vooral zekerheid en betrouwbaarheid bieden. Maar het onderzoek toont aan dat dit niet voldoende meer is voor consumenten, zij willen ook weten waar een merk voor staat."
Dat consumenten niet weglopen, heeft meer te maken met traagheid van de consument dan met hun loyaliteit aan de huidige verzekeraar. Dit biedt dus eigenlijk kansen voor elke partij die de markt betreedt met een goed verhaal en een aangename gebruikerservaring.
Bron: nu.nl
Lees de ervaringen van andere bezoekers met opgezegde abonnementen.
Doe al een paar jaar mee nooit een prijs gewonnen
ik gebruik mijn vaste telefoonaansluiting nooit
Op sluwe wijze wil het LC dat ik een heel jaar abonnementsgeld betaal. Terwijl ik het amper lees. Waardeloos!
Ze reageren vlot op emails maar werken niet mee mee.
Ik vind dit niet bij de Leeuwarder Courant passen.
Gratis en gemakkelijk uw abonnementen opzeggen.