Vanwege de fusie van de twee kabelaars Ziggo en UPC moeten bijna 200.000 klanten van Ziggo hun account bij de dienstverlener van een nieuwe gebruikersnaam voorzien. Dat laat een woordvoerder van Ziggo weten tegenover nu.nl naar aanleiding van berichtgeving door Tweakers.
Het gaat om Ziggo-klanten die een gebruikersnaam hebben die ook al voorkomt in het klantenbestand van UPC.
De grote overlap komt voort uit de manier waarop Ziggo gebruikersnamen voor klanten aanmaakt. Die worden afgeleid van hun achternaam en initialen. Bovendien is bij de fusie het klantenbestand van Ziggo ook met verschillende internationale databases van UPC samengevoegd, waardoor de kans op dubbele gebruikersnamen groter werd.
Ziggo-klanten die een dubbele gebruikersnaam hebben, krijgen daarover een waarschuwing wanneer zij op 'Mijn Ziggo' willen inloggen. Inloggen is ook pas weer mogelijk zodra zij een nieuwe, unieke gebruikersnaam hebben gekozen.
Ziggo en UPC voegden hun diensten vorige week definitief samen. Hoewel het moederbedrijf van UPC Ziggo overnam, wordt laatstgenoemde als merknaam gehandhaafd.
Bron: nu.nl
Lees de ervaringen van andere bezoekers met opgezegde abonnementen.
Doe al een paar jaar mee nooit een prijs gewonnen
ik gebruik mijn vaste telefoonaansluiting nooit
Op sluwe wijze wil het LC dat ik een heel jaar abonnementsgeld betaal. Terwijl ik het amper lees. Waardeloos!
Ze reageren vlot op emails maar werken niet mee mee.
Ik vind dit niet bij de Leeuwarder Courant passen.
Gratis en gemakkelijk uw abonnementen opzeggen.