Vanwege de fusie van de twee kabelaars Ziggo en UPC moeten bijna 200.000 klanten van Ziggo hun account bij de dienstverlener van een nieuwe gebruikersnaam voorzien. Dat laat een woordvoerder van Ziggo weten tegenover nu.nl naar aanleiding van berichtgeving door Tweakers.

Het gaat om Ziggo-klanten die een gebruikersnaam hebben die ook al voorkomt in het klantenbestand van UPC. 

De grote overlap komt voort uit de manier waarop Ziggo gebruikersnamen voor klanten aanmaakt. Die worden afgeleid van hun achternaam en initialen. Bovendien is bij de fusie het klantenbestand van Ziggo ook met verschillende internationale databases van UPC samengevoegd, waardoor de kans op dubbele gebruikersnamen groter werd.

Ziggo-klanten die een dubbele gebruikersnaam hebben, krijgen daarover een waarschuwing wanneer zij op 'Mijn Ziggo' willen inloggen. Inloggen is ook pas weer mogelijk zodra zij een nieuwe, unieke gebruikersnaam hebben gekozen. 

Ziggo en UPC voegden hun diensten vorige week definitief samen. Hoewel het moederbedrijf van UPC Ziggo overnam, wordt laatstgenoemde als merknaam gehandhaafd.

Bron: nu.nl

Laatste 3 opzegreacties

Lees de ervaringen van andere bezoekers met opgezegde abonnementen.

Vriendenloterij

Doe al een paar jaar mee nooit een prijs gewonnen

Ziggo vaste telefonie

ik gebruik mijn vaste telefoonaansluiting nooit

Leeuwarder Courant

Op sluwe wijze wil het LC dat ik een heel jaar abonnementsgeld betaal. Terwijl ik het amper lees. Waardeloos!

Ze reageren vlot op emails maar werken niet mee mee.

Ik vind dit niet bij de Leeuwarder Courant passen.

Hoe werkt abonnementenopzeggen.nl

Gratis en gemakkelijk uw abonnementen opzeggen.

  • Invullen
  • Printen
  • Verzenden

Wij gebruiken cookies op onze website omdat dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Daarnaast willen we je op basis van jouw gebruik van de website gerichte advertenties kunnen laten zien binnen Google Search. Als je voor dit laatste toestemming geeft, klik dan hiernaast op ‘Akkoord’. Meer weten? Lees ons Cookie Statement Akkoord